Algemene voorwaarden
 
Inhoudsopgave: 
 Artikel 1 - Definities 
 Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer 
 Artikel 3 - Toepasselijkheid 
 Artikel 4 - Het aanbod 
 Artikel 5 - De overeenkomst 
 Artikel 6 - Herroepingsrecht 
 Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping 
 Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht 
 Artikel 9 - De prijs 
 Artikel 10 - Conformiteit en garantie 
 Artikel 11 - Levering en uitvoering 
 Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging 
 Artikel 13 - Betaling 
 Artikel 14 - Klachtenregeling 
 Artikel 15 - Geschillen 
 Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen 
 
 Artikel 1 - Definities 
 In deze voorwaarden wordt verstaan onder: 
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een 
 overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer; 
3. Dag: kalenderdag; 
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, 
 waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid; 
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan 
 hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie 
 van de opgeslagen informatie mogelijk maakt. 
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de 
 overeenkomst op afstand; 
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten 
 aanbiedt; 
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd 
 systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst 
 uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; 
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, 
 zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen. 
 
 Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer 
 
 Vedder en de Bruyn Lifestyle B.V. h/o Chase 
 Deltaplein 409-412 
 2554 GG Den Haag; 
E-mailadres: info@chase-fashion.nl 
KvK-nummer: 27148166 
Btw-identificatienummer: NL.8029.76.232.B.01 
 
 
 Artikel 3 - Toepasselijkheid 
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke 
 tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. 
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de 
 consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op 
 afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien 
 en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. 
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat 
 de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische 
 weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een 
 eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet 
 mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de 
 algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de 
 consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. 
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van 
 toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval 
 van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het 
 meest gunstig is. 
 
 
 Artikel 4 - Het aanbod 
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk 
 in het aanbod vermeld. 
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. 
 De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument 
 mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe 
 weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het 
 aanbod binden de ondernemer niet. 
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, 
 die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder: 
 o de prijs inclusief belastingen; 
 o de eventuele kosten van aflevering; 
 o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn; 
 o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; 
 o de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; 
 o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs 
 garandeert; 
 o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor 
 communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het 
 gebruikte communicatiemiddel; 
 o of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument 
 te raadplegen is; 
 o de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de 
 overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; 
 o de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; 
 o de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze 
 gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en 
 o de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie. 
 
 Artikel 5 - De overeenkomst 
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding 
 door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. 
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld 
 langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze 
 aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. 
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en 
 organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een 
 veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende 
 veiligheidsmaatregelen in acht nemen. 
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn 
 betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een 
 verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek 
 goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of 
 aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. 
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige 
 wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame 
 gegevensdrager, meesturen: 
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan; 
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, 
 dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; 
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop; 
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan 
 de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst; 
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één 
 jaar of van onbepaalde duur is. 
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering. 
 
 Artikel 6 - Herroepingsrecht 
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van 
 redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product 
 door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte 
 vertegenwoordiger. 
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het 
 product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het 
 product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle 
 geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de 
 ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 
 
 Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping 
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van 
 terugzending voor zijn rekening. 
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch 
 uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. 
 
 
 Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht 
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De 
 uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig 
 voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. 
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: 
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; 
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn; 
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; 
d. die snel kunnen bederven of verouderen; 
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed 
 heeft; 
f. voor losse kranten en tijdschriften; 
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: 
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of 
 tijdens een bepaalde periode; 
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is 
 verstreken; 
c. betreffende weddenschappen en loterijen. 
 
 Artikel 9 - De prijs 
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of 
 diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. 
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan 
 schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen 
 aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, 
 worden bij het aanbod vermeld. 
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij 
 het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. 
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de 
 ondernemer dit bedongen heeft en: 
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of 
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de 
 prijsverhoging ingaat. 
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. 
 
 Artikel 10 - Conformiteit en Garantie 
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het 
 aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de 
 datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften 
 Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan 
 normaal gebruik. 
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en 
 vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden. 
 
 Artikel 11 - Levering en uitvoering 
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de 
 uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. 
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. 
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf 
 geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere 
 leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel| 
 slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de 
 bestelling geplaatst heeft bericht. 
4. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op 
 eventuele schadevergoeding. 
5. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft 
 zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen. 
6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een 
 vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden 
 gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet 
 worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. 
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van 
 bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte 
 vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. 
 
 Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging 
 Opzegging 
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld 
 afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming 
 van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld 
 afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de 
 bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een 
 opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: 
o  te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; 
o  tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; 
o  altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen. 
 Verlenging 
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten 
 (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een 
 bepaalde duur. 
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het 
 geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een 
 bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde 
 van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. 
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of 
 diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag 
 opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden 
 in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, 
 nieuws- en weekbladen en tijdschriften. 
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en 
 weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismaking abonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt 
 automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode. 
 Duur 
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst 
 te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de 
 
 Artikel 13 - Betaling 
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden 
 voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een 
 overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging 
 van de overeenkomst heeft ontvangen. 
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling 
 van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel 
 recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de 
 bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. 
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de 
 ondernemer te melden. 
4. In geval van wanbetaling van de consument hee ft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht 
 om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen. 
 
 Artikel 14 - Klachtenregeling 
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht 
 overeenkomstig deze klachtenprocedure. 
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven 
 worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. 
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van 
 ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer 
 binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de 
 consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de 
 geschillenregeling. 
 
 Artikel 15 - Geschillen 
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking 
 hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. 
 
 Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen 
 Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadeel van de 
 consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de 
 consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.